Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom staat er (oa) op ijsjes: niet bestemd voor de losse verkoop.

Vandaag at ik een ijsje en daar stond op niet bestemd voor de losse verkoop, terwijl ik dezelfde ijsjes ook bij de groothandel kan halen en doorverkopen. Waarom zou ik za dan niet uit een kleinere doos mogen verkopen?

Toegevoegd na 19 minuten:
Er van uit gaande dat ik een onderneming heb.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
9.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Om die ijsjes bij de groothandel te kunnen kopen moet je:
1. 18 jaar of ouder zij
2. een geldige bedrijfspas hebben.
Heel veel mensen hebben dit niet en besluiten het met producten te proberen die je ook in de supermarkten kunt kopen. Mocht je het proberen en de politie er acher komen, dan heb je een heel groot probleem en kun je tegen een hoge boete aan kijken.
Het zorgt er dus eigenlijk voor dat particulieren geen gebruik gaan maken van de macht van bedrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat er op de ijsjes geen uiterste houdbaarheids datum staat, en wel op de doos. Dan is de losse verkoop niet toegestaan. Dus als je b.v. bij de Lidll een doos met 6 ijsjes koopt, is dit niet bestemd voor verkoop per stuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit meer achter: bij ons op school worden snacks verkocht die eigenlijk niet mogen worden doorverkocht ("not for individual resale"), volgens de school is dat voordeliger inkopen en houdbaarheidsdatum is niet belangrijk omdat het direct genuttigd wordt over het algemeen (vinden ze).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je voor de losse verkoop andere prijzen betaalt, en die kan je niet zomaar in de supermarkt kopen. Ze willen niet dat iedereen alles gaat verkopen, dus zetten ze dat erop. Omdat het illegaal is om een doos ijsjes te kopen en die los door te verkopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding