Mag een werkgever zonder wederzijds goedvinden contracturenverlagen bij een dienstverband voor onbepaalde tijd?

Het gaat een allemaal erg lastig worden in de thuiszorg en nu willen ze erg gaan bezuinigen op huishoudelijke hulp in de thuiszorg
Mijn werkgever wil dat ik contracturen ga inleveren ,als ik nog minder ga werken kan ik mijn rekeningen absoluut niet meer betalen
Ik heb een min-maxcontract van 12 tot 18 uur ik weet al dat ik binnenkort niet meer mag werken dan de minimale uren en daar heb ik begrip voor maar mag ik weigeren als mijn werkgever mijn contracturen wil verlagen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja , maar dan moet hij voor die uren ontslag aan vragen bij het UWV . Dan kan jij weer indien dat goedgekeurd zou woorden ( wel formeel protest ) een ww aanvulling aan vragen . Dus werk nu zo veel mogelijk uren , de aanvulling gaat over het gemiddeld aantal gewerkte uren uit het verleden . Succes ps de ww is onder voorwaarden raadpleeg je bond , het UWV of een rechts winkel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niks tekenen ! Voordat je of een vergoeding krijgt . En laat je werkgever officieel je ontslaan voor die uren . Heb je de laatste 6 maanden meer richting je maximum gewerkt dan zijn dat nu min of meer je contract uren . Indien een werkgever zonder bijzondere zwaar wegende reden iemand langdurig de maximale uren of meer laat werken dan zijn dat de vaste uren geworden .