Heb ik een vergunning nodig voor het organiseren van een game toernooi met inleg?

De winnaar gaat met 90% van de inleg weg. De inleg zal maximaal 10 euro zijn en er zullen niet meer dan 32 mensen per keer meedoen. Heb ik hier een vergunning voor nodig? Zoja wat voor? en waar kan ik die krijgen? en wat zijn de voorwaarden?

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik wil dit wekelijks gaan doen in een café. Wat zijn de risico's als je dit niet met vergunning doet? Ik wil eigenlijk alle risico's uitsluiten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Lastige vraag. Dit roept een beetje de situatie op van mensen die een "poultje" maken tijdens een groot voetbal eindtoernooi. Officieel zou je hiervoor toestemming moeten hebben maar in de praktijk is dat eigenlijk onhaalbaar.

Toegevoegd na 21 minuten:
Als je het structureel gaat doen wordt het inderdaad een ander verhaal (ook al haal je er zelf nagenoeg weinig inkomsten uit). Je kan wellicht het beste contact opnemen met gemeenten. Als het om een gokspel zoals bijvoorbeeld "poker" dan kun je je alvast de moeite besparen want daar krijg je gewoon geen vergunning voor. Mocht je het toch willen proberen dan kun je voor die vragen terecht bij de kansspelautoriteit.