bij uitkeren van onbekwaam vermogen is dat cash of kan dat worden beschreven?

in het testament van mijn overleden man staat dat ik bij het aangaan van een nieuwe relatie het onbekwaam vermogen moet uitkeren. Nu zijn de kinderen nog erg jong en een deel van het vermogen zit in de stenen. Kan ik hun deel ook laten beschreven en dan toch vrij zijn om met mijn nieuwe partner te trouwen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Er kan zoveel staan in een testament, maar waar het om gaat dat het kindsdeel niet automatisch overgaat naar de nieuwe partner.

De vraag is niet zeer duidelijk, maar het lijkt er op dat u als de moeder van de kinderen het vermogen dient te beheren zo goed mogelijk namens de onbekwame kinderen. En het is waarschijnlijk niet in het belang van de kinderen dat het huis waarin zij wonen verkocht wordt.

Om problemen te voorkomen is het handig om in dit geval een notaris te raadplegen hoe te handelen.

Zeer waarschijnlijk dient de erfenis bij het aangaan van een nieuwe partnerschap op papier verdeeld te worden om te voorkomen dat het kindsdeel in handen valt van de nieuwe partner welke geen belang of verplichting heeft om deze uit te keren aan de kinderen waar die geen bloedband mee heeft.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik hoop dat het duidelijk is dat mijn antwoord is beschrijven, maar ik ben geen notaris en dat is toch de persoon welke hier eenduidig antwoord op kan geven. En is het is het belang van de kinderen, dat het goed geregeld wordt en dat hun kindsdeel goed beschermd is.