Welke rechten heb ik als hoofdbewoner/huurder bij een woning van een w.b.v?

Mijn moeder huurt een woning bij w.b.v en heeft ooit hulp geboden aan een vriendin zonder daar iets voor te hebben gevraagt en ontvangen haar vriendin belemmerd haar nu de toegang tot haar eigen woning en zit daar nu gezellig met haar vriendje op haar woning en mijn moeder betaald al maanden nog steeds de huur omdat ze hoopt dat die mensen daar ooit weggaan en mijn moeder ook haar woning en spulletjes natuurlijk niet kwijt wil maar ik geloof nooit dat die mensen daar ooit weggaan en daarbij is mijn moeder bang voor hen daar ze haar op diverse manieren bedreigd hebben waardoor ze nies meer durft te ondernemen want zelfs toen ze noodgedwongen in haar eigen huis moest inbreken omdat die mensen er een ander slot op hadden gezet en even een kennis op de woning had laten passen zodat ze een ander slot kon kopen toen kwamen die mensen langs en hadden de politie gebeld die vervolgens haar kennis op straat hadden gegooid terwijl ze die schriftelijk als enige toegng tot haar wonong gaf en zichh kon legitimeren en tot slot die 2 mensen toegang tot de wonoing verschaften terwijl ze daar niet thuis hoen wie kan mij advies geven want mijn moeder is zowat de redding nabij en kan dit noiet langer aanzien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Het is te hopen dat jouw moeder de ongewenste gasten niet heeft laten inschrijven op haar adres. Dan wordt het allemaal nog ingewikkelder. Als dat niet het geval is, dan wordt het nog moeilijk, omdat de ongewenste gasten rechten op de woning opbouwen naar mate ze hier langer verblijven. Neem dus zo snel mogelijk contact op met de politie, vertel dat je bedreigd wordt en daardoor hen niet je huis uit kan zetten, vertel duidelijk het hele verhaal. Als de politie (niet genoeg) actie onderneemt, dan moet je gerechtelijke stappen ondernemen. Doe dit zo snel mogelijk, hoe langer zij daar zitten, hoe moeilijker het wordt.
Succes en sterkte. Neem eens contact op met het juridisch loket om te weten te komen wat je kansen zijn en waar ze liggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij moet je niet de politie maar de woningbouwvereniging hiervoor aanspreken. De woningbouwvereniging weet wie de huurder is en kan dan de oneigenlijke bewoners via de politie laten verwijderen.
10 jaar geleden
Net als voorgaand antwoorden dient u naar de woningbouwvereniging te gaan dit had zij direct moeten doen, de woningbouwvereniging is haar huisbaas zij zal van de woning ook een huurcontract hebben die op haar naam staat.
Anders word het als zij destijds deze vriendin medebewoner heeft gemaakt en de naam van die vriendin ook op het huurcontract staat vermeld, dan kan het lastig worden.
wijsheid is zo snel mogelijk naar de woningbouwvereniging gaan, als zij de enige is op wiens naam het huurcontract staat dienen de andere er uit te moeten omdat ze oneigenlijk gebruik maken van een woning die contractueel niet haar eigendom is.
Het alleen op het adres ingeschreven staan is hierin niet rechtsgeldig daar men het adres ook als postadres kan gebruiken

Maar nogmaals als de donder naar de woningbouwvereniging