Wordt ik aangehouden op schiphol door schuld bank?

Heb tijdje samengewoond in engeland zon 8 jaar geleden inmiddels. Wij hadden een gezamelijke rekening waarvan ik er pas onlangs acher ben bekomen dat mijn ex die rekening 2000 pond negatief heeft achergelaten 8 jaar geleden!!! maar dit staat dus net zo goed op mijn naam. bank heeft rekening inmiddels gesloten bij navraag en schuld overgedragen aan een of ander incassobureau ofzo, iig iets wat dit voor de bank probeert terug te halen. Nu ga ik binnenkort op vakantie en maak mij enorme zorgen dat ik nu wordt aangehouden op schiphol? Weet iemand of dat dit daar zichtbaar kan zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
Bank heeft wel altijd kopie van mijn paspoort gehad dus hadden mij neem ik aan gewoon kunnen vinden in nederland? Nooit wat van gehoord. kom er onlangs achter via een oude ex huisgenoot waar ik onlangs weer mee in contact ben gekomen na jaren

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk ook dat je gewoon op vakantie kan, en zelfs als in aanraking komt met de politie zal er nog niets aan de hand zijn. De vordering zal overgedragen zijn aan een 'bailiffs', wat wij hier een incassobureau noemen. Uit de openstaande vordering (zeker niet voor een paar duizend pond) zal geen (nationaal) aanhoudingsbevel volgen. Wel zou ik als de wiedeweerga proberen het probleem op te lossen. Openstaande vorderingen gaan niet vanzelf weg en kunnen je jaren achtervolgend. Als de rente en incassokosten hoog genoeg zijn geworden, dan gaan ze vanzelf achter je aan en vinden ze je hier ook wel. Succes ermee|!

Hoe ik het ervaren heb kon ik gewoon op vakantie. Dus ik zou zeggen dat het kan. Ik weet wel dat een vriend van mij zijn vakantie niet door ging ivm openstaande boete (verkeerd geparkeerd) Maar als je met een schuld bij de bank niet op vakantie mocht dan hadden alle mensen met een eigen huis niet op vakantie gemogen (hypotheek is ook schuld bij een bank) Ik zou zeggen geniet van je vakantie. Ik mocht namelijk ook gewoon dus dan jij ook.

Ga naar het eerste het beste politiebureau en laat daar je naam door "het systeem" halen, zoals OPS en NSIS. Deze systemen worden ook op Schiphol gehanteerd. Dan weet je meteen of je weg kunt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100