Bestaan er Merken die verboden zijn?

in alle soorten (bijv automerken) om wat voor reden dan ook? bijv. eigenaar is crimineel etc. ??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee die zijn er niet ,een van de ergste oorlogmisdadigers die onder het naziregiem huisgehouden heeft was zoon van en daardoor naamgenoot van de aldaar verkocht machines, deze heeft tot ver in de 20 ste eeuw onder de familienaam machines met het merk verkocht en is ondertussen door de LELY machinefabriek overgenomen en worden nu onder de naam LELY verkocht . Als dat al geen grond was om een merk te verbieden ,is er geen andere grond te bedenken waarom dan wel-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet wel dat HUGO BOSS begon met pakken maken voor de nazi`s en de Volkswagen Kever door Porsche werd gemaakt in opdracht van Hitler

Andere antwoorden (2)

Over het algemeen zal een merk an sich niet zomaar verboden worden. Maar een product dat niet aan de wet- en regelgeving voldoet kan natuurlijk wel verboden worden. Dus als alle producten van een merk niet toelaatbaar zijn, dan zou je kunnen zeggen dat het merk verboden is.
Als de eigenaar een crimineel is, betekent het niet meteen dat een merk verboden wordt. Tenzij de producten van dit merk op criminele wijze zijn verkregen, gemaakt of niet toelaatbaar zijn in het algemeen. Maar nogmaal dan gaat het om de producten, niet om het merk an sich.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, maar in Duitsland is het bijv niet toegestaan hakenkruizen of logo's gerelateerd aan de 2e wereldoorlog e.d. in het openbaar te dragen/tonen.