Kan ik annuleren na 8 dagen bedenktijd na misleidende verkoop?

Ook wij hebben een slechte ervaring met IB&M preventie te Beesd zoals er nog meer klachten zijn op de site van Radar lazen wij. Er kwam iemand bij ons aan de deur
voor buurtpreventie. Ja buurtpreventie daar voelden wij wel voor, er waren meerdere gezinnen bij ons in de straat die al hadden getekend zei ze, en er waren veel inbraken bij ons in de buurt. Als wij direct tekenden dan was het een stuk goedkoper. We hebben getekend, stom van ons want normaal zijn wij niet zo goed van vertrouwen. Daarna zijn wij direct vertrokken voor vakantie, na de vakantie hadden wij een buurtfeest, daar komen wij er achter dat wij de enigen in de straat zijn die hebben getekend plus dat er volgens mevrouw Schoonenberg waar zou zijn ingebroken er helemaal niet ingebroken is. Buurtpreventie sprak ons aan omdat de adressen die zich ook hadden aangesloten dan met elkaar in contact blijven d.m.v. de meldkamer. Een beetje op elkaar letten dus zo werd verteld.
Wij dus het bedrijf opgebeld, de telefoniste heeft het voor ons opgezocht en inderdaad niemand bij ons in de straat heeft getekend. Wij hebben aangegeven dat wij dit misleidende verkoop vinden door valse voorlichting. Wij hebben dus een aangetekende brief verstuurd naar het bedrijf en we hebben de installatie van het alarmsysteem geannuleerd. Dit is volgens ons geen buurtpreventie meer als je in de buurt de enige bent. Bij het telefoongesprek werd al gezegd dat de annuleringskosten € 395,- zijn.
In de aangetekende brief hebben wij gezet dat wij

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ja, als er misleiding heeft plaatsgevonden bij de verkoop, dan kan je de overeenkomst kosteloos laten vernietigen. De bewijslast hiervan ligt alleen wel bij jullie, dus jullie zullen hard moeten maken dat er sprake was van misleiding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, want wie iets eist moet bewijzen dat de eis gegrond is. Het zou een mooie boel zijn als een bedrijf zou moeten bewijzen dat ze niks illegaals hebben gedaan.
Waarschijnlijk hebben ze bij meerdere buren verteld dat andere buurt genoten al hebben getekend. Dit kan je goed helpen bij de bijwijslast