Mag je als leidinggevende salaris inhouden/een vergoeding eisen als je een bord kapot laat vallen of bijvoorbeeld een parkeerpasje kwijtraakt?

Horeca sector

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Als de parkeer pas een bepaalde waarde vertegenwoordigd die een borg kan heten dan mag je als eigenaar bepalen dat bij verlies de aanschaf door de werknemer moet worden betaald. Schade die ontstaat door ongelukje behoren bij het bedrijfsrisico. Het een en ander moet wel worden vastgelegd in een document waarin de rechten en plichten van de werknemer zijn vastgelegd. Dat voor tekening van het contract aan de werknemer overhandigd wordt.
ronron1212
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als dat van tevoren in de statuten is opgenomen wel.

Het moet op papier staan.
Voordat contract is getekend met medewerker
Goed leesbare letters
Dus geen kleine lettertjes en moeilijke zinnen.
Anders is het niet geldig.

Niet van te voren in bekend bij de medewerker en niet getekend door medewerker is
NIET geldig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige dingen vind ik wel wat te ver gaan.
Er is ook risico baas in dit geheel!! Borden zou ik onfatsoenlijk vinden! Parkeerkaart een eigen risico
Zo is het bij veel bedrijven!!!
ronron1212
10 jaar geleden
Statuten?