Is Vaticaanstad een stad?

Vaticaanstad is een stadstaat, maar betekent dat ook dat het een stad is met stadsrechten, een eigen gemeentehuis en dergelijke?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Het is geen stad maar een staat. Vaticaanstad heeft een eigen brandweer, een eigen politie, een eigen bestuur.

Maar een gemeentehuis? Het is geen gemeente.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer genoeg kan ik nog niet eenduidig stellen of het al dan niet een STAD is. We houden het er dan maar op van wel...