Als je een contract verscheurt, geldt hij dan nog?

Er zijn geen kopiën

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K

Het beste antwoord

Het antwoord is ja, maar er is wel een heel groot probleem, want bewijs dat maar eens. Als je afspraken hebt vastgelegd in een contract dan wordt dat meestal in meerdere exemplaren opgemaakt. Maar als er zoals je zegt maar één contract is opgemaakt en je verscheurt dat dan is het niet zo dat dat contract dan niet meer geldt, want daar doet het verscheuren niets aan af. Het grote probleem is alleen de bewijsvoering, want hoe kun je als belanghebbende aantonen dat er bepaalde afspraken zijn gemaakt terwijl je geen contract meer hebt om dit te bewijzen.

Vroeger kon je een contract officieel laten registreren bij de belastingdienst (registratie en successie) maar die mogelijkheid is komen te vervallen. Bovendien zou je daarmee alleen kunnen bewijzen dat er een contract was maar niet wat je daarin met elkaar was overeengekomen. Dus als dit een rechtszaak zou moeten worden dan zul je heel sterk ander bewijs(materiaal) moeten hebben om de rechter te kunnen overtuigen.
Ceeve
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat geldt nog, er zijn altijd 2 contracten, 1 voor degene die je een contract geeft en 1 voor de ontvanger van het contract. Vaak wordt alleen die van diegene die het contract geeft ondertekend, maar eigenlijk horen deze beiden ondertekend te zijn. Als je het contract hebt gelezen en ermee akkoord bent gegaan is het ook geldig, er zijn meerdere geldige contracten, behalve het schriftelijke. Een mondelinge of stilzwijgende overeenkomst is ook rechtsgeldig.