Kan mijn vriendin of ik urgentie aanvragen?

Mijn situatie is als volgt mijn vader word door mitros op straat gezet door omstandigheden en ik heb drie maanden de tijd om iets anders te zoeken nu blijkt dat me vriendin zwanger is en zij niet thuis kan wonen met kind wat zijn mijn rechten als jongen van 22 kunnen ze je zomaar op straat zetten als het zelf niet jou fout is ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja, dat kan je altijd aanvragen. Maar of je er voor in aanmerking komt is maar de vraag, want een urgentie geldt voor zeer uitzonderlijke gevallen.

Ik neem aan dat Mitros een woningbouwvereniging is??

En jij bent niet officieel mede-huurder?
Als jouw vader een sociale woning huurt van een woningbouwvereniging,
dan is die woningbouwvereniging niet verantwoordelijk voor jouw huisvesting.

Ook is Mitros er niet verantwoordelijk voor dat jouw vriendin zwanger is.

Ik zou je maar heel gauw laten inschrijven op WoningNet voor een woning.
Hoe dat moet staat op de site van Mitros.

Daar kun je ook een urgentie-verklaring aanvragen.

http://www.mitros.nl/ik-wil-huren/sociale-huurwoning/