Aan wat voor eisen moet iemand voldoen om van Algerije naar NL te emigreren?

2 mensen zijn verliefd. De ene wilt graag naar nederland emigreren o bij zn vriebdin te zijn. Hij heeft werk en geld. En wilt hier een toekomst opbouwen. Waaraan moet iemand voldoen om hier te komen wonen? Aub alleen serieuze reacties! Heel erg bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

Als je, je partner naar Nederland wilt halen om hier samen een toekomst op te bouwen, zul je garant moeten staan voor die persoon. Besef dat dit het nodige van jou en je relatie vraagt. Je moet je wel beseffen dat het lot van jouw partner in jouw handen ligt en dat wanneer jij besluit de relatie te verbreken, dit consequenties heeft voor de toekomst van je partner. Als je bereid bent om de eerste jaren 100% verantwoordelijk te zijn voor je partner en je het risico toch wilt nemen, dan dien je aan de volgende eisen te voldoen:

Je moet een bruto inkomen hebben van minimaal € 1.469,40 per maand exclusief vakantiegeld (SV loon). Dit bedrag wordt tweemaal per jaar geïndexeerd, dit inkomen geldt vanaf 1 januari 2013
Jullie moeten beiden ouder zijn dan 21
Jullie mogen beiden niet gehuwd zijn
Je moet minimaal een contract hebben van minimaal 1 jaar en een werkgeversverklaring
Je partner mag geen strafblad hebben
Je partner mag niet eerder illegaal in Nederland zijn verbleven

Indien je aan deze eisen voldoet, dient jouw partner het basisexamen "Inburgering in het buitenland" af te leggen bij de Nederlandse Ambassade in het land waar hij of zij verblijft. Zonder een diploma kan je verder geen stappen ondernemen. Het officiële leerpakket voor dit examen heet: “Naar Nederland” en is voor
€ 110,00 te bestellen bij uitgeverij Boom. Dit pakket bevat alles wat je moet weten om het examen te maken. Er zijn veel leerboeken te koop voor inburgering, echter is dit het enigste officiële pakket. Bestel deze dus en geen andere, anders loop je het risico dat je partner het examen niet haalt. Het examen kost momenteel € 350,00. Het pakket kun je via deze site bestellen: http://www.naarnederland.nl/bestellen
http://plazilla.com/partner-naar-nederland-halen-om-hier-te-komen-wonen-wat-moet-je-doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Alleen t nare is... ik zoek vaat werk en woon nog thuis. Ik heb momenteel even geen baan. Er moet tpch een ollossing zijn als hij genoeg geld heeft en hier een fatsoenlijke baan kan krijgen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uh ja, maar hoe weet jij zo zeker dat hij een baan heeft voor hij hier is? Nederland heeft er geen zin in dat men iedereen waar men op verliefd is maar binnen haalt en vervolgens aan twee mensen een uitkering moet geven!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. +, Ik denk niet daar uitzonderingen op gemaakt worden Loes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij heeft werk zeg je, maar bedoel je daar of hier?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk ik heb net mn diploma en ben opzoek naar werk. Hij heeft gewoon een baan in algerije. Genoeg spaargeld. En ik bedoel als ik hier mn werk vind met genoeg inkomen en hij vind hier een baan. Hij wolt ge woon wetken hoor. En ik wil ook niet dat hij een uitkering gaat trekken. Het is een goed opgeleide man. Ik wil gewoon met hem samen zijn en probeer te kijken hoe dit gaat lukken!:)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt wel niet willen dat hij een uitkering gaat trekken maar blijkbaar ben je niet op de hoogte van de situatie in nederland. Men neemt echt niet zomaar een buitenlander aan die de taal niet machtig is als er 10 anderen zijn die wel nederlands praten of hier al gewend zijn. Nee, jij moet een baan hebben en wel met een zodanig inkomen dat er naar jullie geen uitkering hoeft. Jij hebt nu ook geen werk, dat zegt al genoeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zegt al genoeg? Je kent mijn situatie niet eens dus beetje vreemd om dan te gaan oordelen. Lama ik bel t ind wel fijne dag en bedankt voor de antwoorden.