Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben 16 en wil een tattoo, mag dit? geen wetgeving uit nederland aub. :)

Ik ben 16 jaar, maar mijn ouders willen niet mee voor een tattoo te laten zetten.
Is dit in België toegelaten zonder ouders? Dus niet in nederland.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Tatoeages mogen niet gezet worden op personen die niet over hun beslissingsvermogen beschikken. Een minimumleeftijd bevat het Koninklijk Besluit niet, maar minderjarigen beschikken niet over dat beslissingsvermogen. Minderjarigen moeten een schriftelijke toestemming van hun ouders voorleggen.

Je schrijft dat je ouders niet mee willen, maar geven ze er wel toestemming voor? Zo nee, dan zul je moeten wachten tot je meerderjarig bent.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het staat in Art. 6 van het K.B. betreffende de reglementering van tatoeages en piercings. Dit Koninklijk Besluit werd op 21 december 2005 in het Belgisch Staatsblad gepubliceerd.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Je moet minimum 18 jaar zijn of vergezeld worden door één van de ouders.
Ingeval je jonger bent dan 18,moet zowel jouw identiteitskaart als die van je ouder vrijwillig ter inzage voorgelegd worden.
Ook dan is de tattooist nog volledig vrij om deze klant te weigeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huh mag je het wel als je de idkaart van je ouders 'meeneemt'? Of bedoel je dat de ouder aanwezig is en zijn idkaart meeneemt om te bekijken of het wel de ouder is? Hoe moet dat? Als kinderen een andere achternaam hebben kan dat wel eens lastig worden?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding