Waar kan je een vergunnig aanvragen voor drank stoken/destillatie?

Ik zou graag drank willen stoken als hobby, maar ik heb op het internet gelezen dat je er een aantal vergunningen voor nodig hebt (eentje voor het stoken en eentje voor het apparaat zelf). Ik kan alleen nergens vinden waar ik die vergunningen kan aanvragen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik las ook ergens dat het gedoogd wordt, klopt dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (1)

Het is al sinds 1993 legaal om je eigen drank te stoken.
Je hebt dus helemaal geen vergunning nodig.
Als je de drank wilt gaan verkopen ligt dat natuurlijk wel anders,maar zoals je aangeeft wil je het als hobby gaan doen en dan kan je dus meteen aan de slag.
Stel op Google de vraag: "drank stoken voor eigen gebruik" en je krijgt alles wat je nodig hebt...
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb met de douane gebeld en had zelf wat research gedaan en zo kwam ik erachter dat je sowieso een vergunning voor je distilleer apparaat hebben.