Hoe en waar moet je fraude mbt huurtoeslag/eenouder toeslag aangeven, welke bewijzen zijn er nodig?

Mijn ex-vrouw (en moeder van 3 jonge kinderen: 1 van mij en 2 van haar eerste ex), werkt 16 uur, ontvangt huurtoeslag, eenouder-toeslag en alimentaties. Haar nieuwe vriend overnacht er meer dan 3dagen per week, volgens mij heeft ze dan geen recht meer op toeslagen van de staat. bij wie en hoe kan ik deze fraude aangeven. Hoe groot is de kans dat de staat hier daadwerkelijk iets aan doet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K
ronron1212
10 jaar geleden
Dat kan je aan de hand van de gegevens waar jij dat op doet niet bepalen.
Ivana
10 jaar geleden
Wraakactie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk dat dat inderdaad niet zo makkelijk is. Als er geen bewijzen zijn voor partnerschap of iets dergelijks en hij ook niet staat ingeschreven op haar adres dan heb je helemaal niks.
(persoonlijke mening; Ik zou er niet zo'n punt van maken, wie weet waar je in terecht komt en wat je zelf al zegt, wat is de kans dat de staat er echt iets mee doet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
opzich goeie tip SabineS, bedankt ervoor. maar ik kan me er niet bij neerleggen dat zij zo makkelijk aan geld komt, terwijl ik mezelf 3x in de rondte werk..ieder moet een duit in het zakje doen en zijn verantwoordelijkheden nakomen, eerlijk is eerlijk en ieder het zijn...ik laat het ook nog even bezinken hoor, voor ik iedereen op stang jaag.

Antwoorden (1)

Fraude
Meldingen van fraude over huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag of kindgebonden budget kunt u melden bij:

Tel: 0800 - 235 83 53
E-mail: toeslagen.fraude.en.toezicht@belastingdienst.nl

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik met er natuurlijk wel even bij zeggen dat jij er zelf niets mee opschiet met het melden er van. En al helemaal niet als zij er achter kom dat jij het gemeld heb maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Kijk uit.