Nee. Er kleven vaak alleen zogenaamde "vlag instructies" aan een bepaalde vlag. Wat zoveel betekend dat je op speciale dagen (wanneer de vlag uit gaat) je moet houden aan bepaalde instucties. Echter dit geldt bijvoorbeeld alleen voor o.a. gemeentelijke instellingen, rijksgebouwen en ministeries.

Je kunt de vlaggen oneindig namaken, maakt niet uit van welk land. Vaak staan er bepaalde afmetingen, en specifieke kleuren voor. Als je namelijk verkeerde kleuren gebruikt, kan je een ander land voorstellen. Dus als je het blauw van de nederlandse vlag heeeel donker maakt, heb je ineens een Egyptische vlag. Daar moet je dus voor hoeden en het is dan ook verstandig je aan de preciese kleuren en afmetingen te houden van de vlag die je graag wilt maken. Op de link kan je nalezen wat er precies gebruikt wordt. Hopelijk heb je er wat aan!

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/koningshuis/382-nederlandse-vlaginstructies.html

http://www.faberwebshop.nl/vlaggen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik las ook een tijde terug dat de Duitse vlag bij veel gemeentehuizen daar niet klopte. Hij was zwart, rood en geel in plaats van zwart, rood en goud wat officieel is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat krijg je dus als er geen rechten aan de vlag zijn verbonden. Ik denk persoonlijk dat het ook een haast onmogelijke opgave is om auteursrechten op zo'n vlag te zetten, omdat het bijna niet te controleren is.

Andere antwoorden (1)

Lijkt, me niet. Luxemburg heeft namelijk de zelfde vlag, Al is het blauw iets lichter.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus is hij nìet hetzelfde
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk, Egypte heeft toch ook dezelfde? Alleen is het blauw veel donkerder...... NIET hetzelfde dus. Er worden zeer specifieke kleuren voor een vlag gebruikt. Één verschil en je hebt een ander land te pakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De min is overigens niet van mij ;-)
Frimu2
10 jaar geleden
Ok....dus als ik de mc donald's M voor mijn hamburger restaurent gebruik.......en ik verander alleen de kleurtint.....heb ik het auteursrecht omzeild ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zei je helemaal niet. Je zei dat Nederland en Luxemburg dezelfde vlag hebben, en DAT is niet waar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@frimu2: nee dat is een foute conclusie omdat op de vlag geen auteursrecht rust
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@frimu2: nee dat is een foute conclusie omdat op de vlag geen auteursrecht rust
Frimu2
10 jaar geleden
Nou..... Dan klopt mijn antwoord toch ! Geen outeursrecht, ....dus het mag hetzelde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
et punt geen over de woorden "hetzelfde" en "lichter blauw" dat is nog steeds niet hetzelfde.
Ik stel voor dat we discussie staken voordat moderatie dit voor ons doet