Heeft het oudste kind meer recht dan de anderen? Wat kan de andere doen?

ouders geven de oudste zoon de gelegenheid om op het ouderlijk erf een dubbel woonhuis te plaatsen. Dus voor ouders en zoon. De tweede zoon is het er niet mee eens want hij wil dit ook. Wat kan hij hiertegen ondernemen? De oudste heeft toch niet meer recht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K

Antwoorden (1)

Het is niet aardig maar er is niets tegen te doen. De ouders kunnen hierover zelf beslissen. Uiteraard moet de gemeente een bouwvergunning geven. Als de ouders beslissen om een ander kind een vakantiereis te geven, dan zou dat hetzelfde zijn; daaraan kunnen de andere kinderen geen rechten ontlenen. Het gaat hier niet over erfeniskwesties waarbij ieder kind een gelijk deel krijgt, als testamentair niets anders geregeld is.
Computoon
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
Precies; het is als ouders niet 'netjes' om een van de kinderen (bij leven) te bevoordelen, maar er is weinig tegen te doen. Je kan het niet van rechtswege afdwingen.