Als mijn laptop word gestolen,is die dan te traceren via het internet?

Mijn laptop is gestolen,en nu was hij al oud ,maar ik vraag me af of ik of de politie hem terug kunnen vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Het beste antwoord

Een gestolen laptop kan tegenwoordig gevonden worden als er bepaalde software op staat. Deze software spoort de gestolen laptop op en geeft aan waar hij zich bevindt. Bovendien worden alle belangrijke gegevens en bestanden van de gestolen laptop naar een beveiligde server op afstand gestuurd. Het terugvinden van een gestolen laptop kan dus wel.
Om er voor te zorgen dat een laptop blijft waar hij is, namelijk bij de eigenaar is er tegenwoordig veel antidiefstal software. Het programma achterhaalt gegevens over de dief en zo kan de politie hem of haar hopelijk in de kraag vatten. Bovendien worden alle belangrijke gegevens en bestanden van de gestolen laptop naar een beveiligde server op afstand gestuurd, zodra de dief online gaat. De software brengt bovendien het gedrag op internet van de dief in kaart en daar is dan weer veel van af te leiden en zelfs wie de persoon in kwestie is. Ook geeft het aanwijzigingen over de locatie van de laptopdief.
Dit is dus voor nieuwe pc's,vrees dat dat voor uw oude pc niet mogelijk zal zijn.
fremar