wat is een nietigverklatring?

de rechter heeft een nietigverklaring af gegeven moet ik dan weer voorkomen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Nee je hoeft niet meer voor te komen.
Het houdt in dat je zaak ongeldig is verklaard door de rechter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Naar mijn idee geeft de vraagsteller te weinig informatie om deze conclusie te kunnen trekken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit ben ik niet met je eens,een nietigverklaring is nu eenmaal een nietigverklaring.
Een nietigverklaring houdt in dat hetgeen waarvoor je bij de rechter bent geweest nietig is verklaard. Het heeft dus geen betrekking op de rechtszaak zelf.

Ben je voor de geldigheid van een huwelijk bij de rechter geweest, dan is dat huwelijk ongeldig verklaard. Ging het om een koopovereenkomst, dan is die ongeldig verklaard.

Nietigverklaring = ongeldigverklaring.

Waarschijnlijk hoef je niet opnieuw voor de rechter te verschijnen, maar dat ligt geheel aan de zaak zelf.