Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je vloer chef je belasting papieren na controleren zonder je toesteming

als je je belasting papieren bij de salaris administratie weg legt mag je vloer chef dan achter je rug om naar de salaris administratie om je gegevens na te kijken voor je medicijn gebruik ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
665
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf leg ik mijn belastingpapieren nooit op openbare plekken neer.
Misschien ook een goed idee voor anderen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

nee. Dat zijn persoonlijke gegevens waar hij absoluut niets mee te maken heeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is vertrouwelijke informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp niet helemaal wat de salarisadministratie van je werkgever met je medicijngebruik te maken heeft, dat hoeven ze namelijk normaal gesproken niet te weten lijkt me.

Maar om op je vraag terug te komen, als je salarisadministrateur er eigenlijk al niets mee te maken heeft, dan moet je vloerbaas er helemaal vanaf blijven.

Ook zie ik overigens niet hoe dit iets met belasting te maken heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk mag hij dit niet! Hij mag nooit zonder toestemming in jouw privegegevens kijken zeker geen dingen die hem niet aangaan!

Hij zal altijd vooraf toestemming aan jou moeten vragen en dan nog...........dit gaat hem helemaal niets aan!!!
Dit is pure schending van je privacy!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat mag hij so wie so niet. Hij mag niet zonder jou toestemming in je paperassen snuffelen. Denk aan de pravecy-wetgeving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen , natuurlijk mag dat niet.
De salarisadministratie is dan ook zwaar inovertreding als ze dat uberhaubt toe laten.
Zij mogen aan derder sowieso geen inzage geven zonder toestemming van jou.
Die chef zelf zou de vloer zelf ook eens van zeer dichtbij moeten zien, maar dat is een persoonlijke mening.
Mocht hij dit doen om inzicht in jouw medicijngebruik te krijgen , dan schendt hij ook nog eens je medische integriteit.
Dat is zo mogelijk een nog zwaarder vergrijp.
Aanpakken die gast EN de sal. administratie.
Wellicht kun je overwegen een ander de aangifte te laten doen.
Veel te veel private info belandt door aangifte-invullers op de straat.
Zij zouden standaard een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen EN naleven, op straffe van een flinke dwangsom en een substantiele schadevergoeding aan betrokkene.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding