Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb 150 euro borg betaald, waarna er iets kapot is gegaan krijg ik de borg nog terug?

Ik heb voor twee weken een eenpersoonskamer gehuurd.
De douche is verrekte klein en de standaard van de douchekop op buikhoogte van plastic . Toen ik de douchekop terug probeerde te zetten is deze gebroken. Ben ik verplicht het bedrag van de standaard te betalen of krijg ik de borg helemaal niet meer retour?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als de verhuurder eerlijk handelt word er van je borg enkel de kosten van de standaard ingehouden en krijg je het resterend bedrag terug
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De borg is bedoeld om de evt. schade te kunnen verrekenen, dat wil zeggen dat de kosten van schade van de borgsom worden ingehouden, de rest moet je gewoon terug ontvangen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer je normaal bent omgegaan met deze spullen, dwz je best hebt gedaan hem heel te houden maar het meer te wijten is aan de kwaliteit of slechte bouw (ruimtegebrek) hoef je het bedrag in principe helemaal niet te betalen. In dat geval wordt jij namelijk niet aansprakelijk geacht.

In andere gevallen voldoet de borg gedeeltelijk inderdaad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw antwoord is beter dan de bovenstaande +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding