Duitse vader, Egyptische moeder, geboren in Egypte. Heeft mijn neefje recht op een Duitse nationaliteit? En wat zijn de te ondernemen acties?

mijn neefje (5jaar) is Egypte geboren en nog steeds daar woonachtig. zijn vader heeft een Duitse nationaliteit, moeder is Egyptisch. Heeft mijn neefje recht op een Duitse nationaliteit? zo ja, wat zijn de te ondernemen acties voor zijn vader?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom vraag je dat op een Nederlandse site?

Antwoorden (1)

Het Duitse staatsburgerschap wordt doorgegeven door de ouders en niet door de plaats van geboorte. Kinderen met een Duitse moeder en/of vader zijn automatisch van Duitse nationaliteit vanaf de geboorte.

De ouders kunnen bij het Duitse consulaat of de Duitse ambassade een Duits paspoort aanvragen voor het kind.
AlphaLimaSierra