Zijn er concreet regels bedacht door het Rijk, puur zodat het geld kan opleveren?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik doelde op zinloze regelgeving. Belastingen zijn normaal om in een westers land sociaal te kunnen leven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vele jaren geleden heeft de Nederlandse Staat een prijsvraag uitgezet waarbij burgers een prijs konden winnen door NIEUWE belastingvormen te bedenken. Ze kregen veel reacties, het gevolg daarvan ondervinden wij nu dagelijks. Tevens is er bij sommige indicatiestellers voor PGB een beleid, waarbij de klant niet krijgt waar hij recht op zou hebben, maar de laagste kosten waarmee de PGB er mee accoord gaat, na een bagatellisatie-aanpak. Daarom worden nu massaal PGB's verlaagd, terwijl de problematie rond de PGB gerechtigden vaak in de tijd toeneemt. Wi hebben in de praktijk gemerkt hoe dat te werk gaat. Helsaas kan ik daar niet bij zetten dat het een mening betreft, het is op ervaringen gebaseerd. Ook de onzinboetes voor 4-10Km per uur te hard zijn contraproductief. Ik kan niet tegelijk op de weg kijken EN op de snelheidsmeter. U wel? Flitspalen bijvoorbeeld trekken zoveel aandacht, dat men op de paal en de snelheidsmeter let terwijl de situatie op een dergelijk kruispunt rijdt, je volle aandacht bij de verkeerssituatie zou moeten zijn zou moeten zijn. Ik heb begrepen dat een flitspaal EEN DODE PER JAAR veroorzaakt, gemiddeld genomen. Maar ja, dat levert geld op. Toegevoegd na 2 minuten: Excuses voor de schrijffouten; Wi=Wij Helsaas is Helaas.

Dat is nu juist waar het ministerie van financien zich de hele dag mee bezig houd. Hoe kunnen we geld genereren. Ook de gemeentes maken zich er schuldig aan. Neem bijv. de OG belasting. Dat is gewoon een deelsom van het aantal eenheden die vertaald in geld, de gemeente nodig heeft om een min of meer sluitende begroting te krijgen. Komen ze hier niet mee uit dan gaat het volgend jaar de prijs per eenheid omhoog.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100