Mag ik uit eigen beweging een gevangenisstraf kiezen boven een boete te betalen?

Ik wandel regelmatig met mijn honden los, het mag niet en in sommige gebieden staan er zelfs geldboetes van 750€ op. Ik wil zo'n som niet betalen, ga nog liever luieren op kosten van de gemeenschap. Mag ik daarvoor kiezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je maar lang genoeg wacht met betalen komen ze je vanzelf een keertje ophalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yeps, en vaak op je werk, of thuis bij je gezin. Ook mag je niet kiezen wanneer je deze dagen uitzit. Dit kan ten koste gaan van je baan. Ook hou je er een strafblad aan over. Ik kom regelmatig in gevangenissen (voor het werk gelukkig) en luieren is er niet bij, je zal gewoon moeten werken.
Je ontvangt deze periode geen salaris/uitkering. Enz.enz. De boete betalen lijkt mij een betere optie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als je het niet betaalt en ze je de gevangenis in sturen, zul je het daarna hoe dan ook nogsteeds moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een dergelijke boete kom je niet in het huis van bewaring maar in een gewone politiecel en wordt je enkel gegijzeld, daarna mag je alsnog de boete betalen. Beetje onzin dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blijkbaar (aan je vraag te zien) heb je niet veel op met de gemeenschap (Wij met z'n allen). Hierom zijn ook de regels bedacht als 'verboden met je honden los te lopen'.
Van mij mag je de boetes betalen EN gaan zitten. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
moordigg blijkbaar (aan je reactie te zien) ben jij anaal opengereten door iemand. sorry daarvoor man :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe wil je dan je honden uitlaten als je in het gevang zit? Voor de bespaarde boet iemand inhuren?

Antwoorden (1)

Neen

Bij boetes wordt men alleen gegijzeld om een betaling af te dwingen, enkel bij een veroordeling door een rechter kan men er voor kiezen om gevangenisstraf in de plaats van de boete.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en ALS je gegijzeld wordt moet je alsnog de boete betalen...
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
dat geldt alleen voor de zogenaamde Mulderboetes. dit zijn de eenvoudige verkeersboetes. honden los laten lopen valt hier niet onder.