Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn vriend mijn procesverbaal inzien bij de politie ?

Ik ben in mei opgepakt wegens diefstal, de desbetreffende winkel heeft een aangifte gedaan en er is een procesverbaal opgemaakt door de officier van justitie. Kan mijn vriend naar de winkel gaan en hun aangifte tegen mij inzien en kan hij op het politie bureau het procesverbaal inzien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
ronron1212
10 jaar geleden
Nee dat kan niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt niet zomaar even langs de winkel of het politiebureau gaan en je PV inzien. Als de zaak nog loopt kan de advocaat het PV opvragen. Maar volgens mij kan je dit zelf ook. Neem hiervoor contact op met het betreffende korps/politiebureau. Zij kunnen je verder helpen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

nee absoluut niet, de politie mag die gegevens niemand laten inzien of lezen en die winkel ook niet en zal als ze dat laten zien ook een grove fout maken. Maar zorg dat alle post die je krijgt niet in zijn handen komen want daar zal best wel een hoop in staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding