"burgers" mogen boetes uitschrijven. Dus een normale verkeersregelaar mag dit ook niet. Tenzij dit een verkeersregelaars is met een zogenaamde Boa status. Een burger met een boa certificaat mag mag boetes uitschrijven waar hij voor gemachtigd is. Denk hierbij aan parkeerwachters of bijvoorbeeld een boswachter.
Als dit het geval is MOET hij dit kunnen identificeren. Dit kan je dan later weer opvragen bij justitie. Is hij hier voor niet gemachtigd is de boete ongeldig en is hij zelf strafbaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Eerste regen moet uiteraard staan dat burgers geen boetes mogen uitschrijven. Snelheids foutje ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Regel, nog een snelheidsfoutje ? ;) haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Damm, wat slecht. .. whahah scherp Logos ;)

Andere antwoorden (1)

Nee, iemand die alleen verkeersregelaar is mag geen boetes uitschrijven. Een verkeersregelaar van politie uiteraard wel. Verkeersregelaars bij bijv. evenementen mogen wél overtredingen melden bij politie, en die kunnen dan een proces verbaal uitschrijven.
jc54