als je na winkeldiefstal je T voorstel betaald hebt, is er dan nog een strafblad welk bewijs van goed gedrag in de weg staat? hoelang blijft dit??

Toegevoegd na 5 uur:
en als ik nu in een winkel wil gaan werken, of supermarkt, of iets in de verzorgende (spw) sector waar om zo`n bewijs van goed gedrag gevraagd wordt? na hoeveel tijd is deze voor mij weer "schoon"?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (2)

Een strafblad is een strafblad, deze is onomkeerbaar.
Als u dit strafblad had voor uw 18e levensjaar dan is deze komen te vervallen toen u 18 jaar werd.
Daarna blijft een dergelijke aantekening voor de rest van uw leven op uw naam staan.

Maar nu uw vog ( verklaring omtrent goed gedrag )
Normaliter wordt er gekeken naar de afgelopen 4 jaar.
Mocht er binnen deze vier jaren een incident hebben plaatsgevonden dan kan men terug gaan tot twintig jaar.

Gelukkig ben ik geen ervaringsdeskundige en heb ik deze wijsheden gewoon van het internet af gesnaaid.
En wel hier;
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/regelingen/76786-verklaring-omtrent-gedrag-en-strafblad.html

Toegevoegd na 6 minuten:
Om even terug te komen op de vraag is er nog wel een strafblad?
Als u bent veroordeelt dan heeft u een strafblad.
Het maakt hierin niets uit hoe en of u uw boetedoening aan de maatschappij of slachtoffer(s) voldaan heeft.
Een dergelijke aantekening blijft staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een aantekening in het justitieel volg document vervalt nimmer meer echter bij een klein vergrijp (geen gevangenisstraf) wordt de aantekening na 5 jaar niet meer meegenomen voor het verkrijgen van een VOG.

Binnen die 5 jaar kan het dus een probleem opleveren als men in de gezondheidszorg wil gaan werken, dit is geheel afhankelijk van de vorm van zorg en het gepleegd delict, echter een winkel vraagt zelden om een VOG en dat zal dus meestal geen probleem opleveren