Heb ik recht op bepaalde spullen uit het ouderlijk huis die niet door mij, maar voor mij zijn gekocht?

Door mijn moeder ben ik onlangs het huis uit gezet. Nu heb ik mijn eigen ruimte maar zij weigert spullen (bed incl., overig slaapkamer meubilair) aan mij te overhandigen. Van haar en tevens de politie (die van de situatie op de hoogte is door ons onwenselijk gedrag) mag ik deze spullen niet omdat ik ze niet zelf heb aangekocht. Dit klinkt enigzins logisch. Volgens beide partijen heb ik er totaal geen
recht op. Dit verschilt echter in mijn ogen
want ik heb mijn leven lang al gebruik gemaakt van deze goederen. Is hier een oplossing voor? Of niet, aangezien het min of meer moeders wil is wet is? Er is tevens geen optie tot vreemd of eigen vermogen om nieuwe/2e hands spullen te kopen.

Toegevoegd na 5 minuten:
-er zijn ook geen aankoopbewijzen meer voor de spullen. Kan ik, ondanks dat het onlogisch is dat ik de spullen heb gekocht, hier beroep op doen?

Toegevoegd na 9 minuten:
-er zijn geen aankopen bewijzen meer voor de spullen. Het is onlogisch dat ik de spullen heb gekocht, maar zou ik hier eventueel een beroep op kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K

Antwoorden (2)

het gaat dan om de vraag, of je deze spullen hebt gekregen of in bruikleen. alleen in het eerste geval heb je recht op de spullen. je moet dan wel aantonen dat je ze hebt gekregen. immers wie eist ( dat ben jij in dit geval), die bewijst. wordt hoe dan ook lastig.

Toegevoegd na 1 minuut:
even los hier van een goed bedoeld advies: ik weet natuurlijk niet wat er verder allemaal speelt. maar door hier nu gedoe over te maken worden de verhoudingen alleen maar meer op de spits gedreven. misschien is het wel beter, om het nu eerst te laten rusten. hoe vervelend dat vast ook voelt. kijk eens bij de kringloop. daar kun je voor weinig geld ook een boel krijgen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is geen sprake van een eigen vermogen, de persoon heeft niet de mogelijkheid om zelfs maar 2e hands spullen te kopen. Overigens zijn een bed en overig slaapkamer meubilair niet echt dingen die je krijgt van je ouders, die staan er gewoon vanaf je geboorte en worden eventueel vervangen naarmate je groeit. Denk niet dat de vraagsteller hier veel uit kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Via Marktplaats kan hij vast wel aan gratis spullen komen.
Als je volwassen bent en niet thuis woont - om wat voor redenen dan ook -
heb je geen recht op spullen uit je ouderlijk huis.
Dat je er je leven lang gebruik van hebt gemaakt, heeft hier niets mee te
maken.
Je maakte gebruikt van de spullen van jouw ouders (moeder), niet van jouw spullen.

Dus nee, je kan nergens beroep op doen.

Behalve weer vrienden met je moeder worden. Dat maakt het leven
een stuk gemakkelijker.