wat als je een elektronische enkelband draagt en er is een noodgeval waardoor je je huis moet verlaten ?

moet je dan naar de gevangenis of word de nieuwe plaats je vaste plaats ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Dan moet en mag je natuurlijk het huis verlaten! Je hoeft niet in huis te blijven als je daar in gevaar bent!
Daarna zAl er gekeken worden of je daar terug kan of dat je ergens anders heen moet!
Je in zo,n geval vast ook over een telefoon nummer beschikken waar je dit kan melden zodat de desbetreffende instanties daar wat mee en aan kunnen doen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is een ongeschreven wet die zegt dat Nood breekt wet.
Dat wil zeggen dat wanneer er een noodgeval is, in eerste plaatst jezelf en dan de andere, met alle middelen die er zijn uit die noodsituatie moet redden. Heel belangrijk is daarbij eerst uzelf uit de noodsituatie moet redden en dan eventueel de anderen.
Niemand zal u daarvoor kunnen straffen als je in deze situatie terecht komt met een enkelband. Zaak is om daarna de rechter te overtuigen dat het een noodsituatie was.
Daarom is het dan belangrijk om eventuele getuigen te hebben
Robby Bb