Mag je een filmende drone bij je huiskamer- of slaapkamerraam neerhalen met een hark of een zwaarder middel?

onder wat voor vergrijp valt dit filmen door een vreemde (het kan ook zelfs de overheid zijn) en onder welk soort vergrijp valt het neerhalen? Mag dat ook met een knuppel of een katapult? Of heb ik deze inbreuk op mijn privacy te accepteren en moet ik de gordijnen dichtdoen en -houden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat hier nog geen specifieke wet voor is. Onze wereld veranderd zo snel dat vele dingen nu nog legaal zijn straks te kampen krijgen met vele ristricties. Google glass is ook zo iets wat aan zit te komen wat mogelijk je privacy kan schenden zonder dat je het zelfs door hebt. Het is nog even afwachten hoe de politiek ol deze veranderingen gaat reageren.

Ik weet niet in Nederland maar in Belgie mag u nog geen camera op uw oprit zetten zodat ie aan de overkant van de straat het huis van de buren kan zien, laat staan een drone die even in de slaapkamer komt piepen. Als dat geen schending van de privacy is weet ik het niet meer. Ik weet natuurlijk niet als u onderwerp bent van een gerechtelijk onderzoek, en dan nog zal men wel minder opvallende methodes hanteren. Mogen of niet ik haal hem neer en dat meneer de filmer maar eens klacht neer legt!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100