Mag je een filmende drone bij je huiskamer- of slaapkamerraam neerhalen met een hark of een zwaarder middel?

onder wat voor vergrijp valt dit filmen door een vreemde (het kan ook zelfs de overheid zijn) en onder welk soort vergrijp valt het neerhalen? Mag dat ook met een knuppel of een katapult? Of heb ik deze inbreuk op mijn privacy te accepteren en moet ik de gordijnen dichtdoen en -houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neerhalen en verkopen op marktplaats, zou ik zeggen.
ronron1212
10 jaar geleden
Heb je er dan een voor je kamer hangen? die dingen worden alleen in de wat hoger in gezet zodat je ze niet ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is deze vraag theoretisch of vliegt er echt zo'n ding voor je raam?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een drone mag alleen vanaf de openbareweg je huis filmen en niet dichterbij

Antwoorden (1)

Ik denk dat hier nog geen specifieke wet voor is. Onze wereld veranderd zo snel dat vele dingen nu nog legaal zijn straks te kampen krijgen met vele ristricties.

Google glass is ook zo iets wat aan zit te komen wat mogelijk je privacy kan schenden zonder dat je het zelfs door hebt. Het is nog even afwachten hoe de politiek ol deze veranderingen gaat reageren.