Heb je recht op een maaltijdvergoeding als je een dienst van 12:30 tot 21:30 hebt? Functie: Grondstewardess

Of enige vorm van zorg hiervan? Zoja. Welke CAO en bron bewijst dit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
ronron1212
10 jaar geleden
Welke cao val je onder. Het is een normale dienst dus waarom zou je dan een maaltijd vergoeding moeten krijgen. Als je van 9 tot 5 werkt neem je toch ook je eigen brood mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
CAO Reis branche. Broodjes zitten in mijn tas. Echter puur nieuwsgierig. Mijn vriend die in winkel werkt krijgt dit namelijk wel vergoed conform CAO.
ronron1212
10 jaar geleden
Welke cao heeft je vriend?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
CAO Meubel (ondanks dat hij in de retail staat). Hij verzameld de bonnetjes en levert deze in. Deze krijgt hij met zijn salaris weer terug. Heb ook begrepen dat dit is om medische redenen (structuur en dergelijke).
ronron1212
10 jaar geleden
In die cao staat niets over maaltijdvergoeding.

Antwoorden (1)

Zonder de naam van het bedrijf en bedrijfstak is het niet te zeggen.
De teksten kun je vinden op de site vanSZW
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
In een reactie op een reactie op de vraag geeft de vraagsteller aan dat het gaat om de CAO van de reisbranche.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de tekst van de CAO wordt niets gezegd over een maaltijdvergoeding. Er bestaat daarom geen recht op een maaltijdvergoeding maar er is niets wat een werkgever er van weerhoudt om deze te verstrekken
De CAO geeft alleen de minimale rechten en verplichtingen aan waar de werkgever of werknemer zich moeten houden. De tekst van de CAO kun je hier vinden.
http://docs.minszw.nl/pdf/174/2013/174_2013_13_9846.pdf