Ik sta ingeschreven en ben ook woonachtig bij mijn zus. Wanneer mijn zus besluit om te trouwen en elders te gaan wonen mag ik daar blijven wonen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. In het beste geval staat het huurcontract op naam van jullie beide, in dat geval kan je bij de woningbouwvereniging de situatie voorleggen (schriftelijk) waarop antwoord krijgt. Maar ga er maar uit van niet.

Als er niets geregeld is, heb je geen privileges. Het best kan je naar de verhuurder stappen en proberen of hij je die privileges wil geven. Wel e.e.a. op papier zetten!! Succes.

Ja dat mag u. Bij de gemeente staat u dan ook op dit adres ingeschreven. Er is een termijn bij de verhuurder dat u mede bewoner bent, wanneer u langer dan een bepaalde tijd op het adres ingeschreven staat. Bv je woont 15 jaar bij je broer. Broer overlijd. Je hoeft echt dan het huis niet uit hoor.

Als jullie allebei op het huurcontract staan is er geen probleem, dan ben je al huurder en blijf je ook als je zus het huis uitgaat, huurder.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100