Ik sta ingeschreven en ben ook woonachtig bij mijn zus. Wanneer mijn zus besluit om te trouwen en elders te gaan wonen mag ik daar blijven wonen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Amadea
10 jaar geleden
Is zij de eigenares of huurster? Of staat het op jouw naam?

Antwoorden (4)

Nee. In het beste geval staat het huurcontract op naam van jullie beide, in dat geval kan je bij de woningbouwvereniging de situatie voorleggen (schriftelijk) waarop antwoord krijgt. Maar ga er maar uit van niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Als het huurcontract op beide namen staat kan ze rustig blijven maar niet als dat niet het geval is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelfs in dat geval dien je dat door te geven aan de woningbouwvereniging, (ivm. kosten, als er niet betaald wordt, dat ze weten bij wie ze moeten aankloppen).
ronron1212
10 jaar geleden
door geven moet maar het contract op twee namen is een contract op die namen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het contract staat vooralsnog op haar naam. Zeker dan niet mogelijk om het huurcontract aan te passen? Schriftelijk voorleggen is wel handig idd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank aan allen
Als er niets geregeld is, heb je geen privileges. Het best kan je naar de verhuurder stappen en proberen of hij je die privileges wil geven. Wel e.e.a. op papier zetten!!
Succes.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank
Ja dat mag u.

Bij de gemeente staat u dan ook op dit adres ingeschreven.

Er is een termijn bij de verhuurder dat u mede bewoner bent, wanneer u langer dan een bepaalde tijd op het adres ingeschreven staat.

Bv je woont 15 jaar bij je broer. Broer overlijd. Je hoeft echt dan het huis niet uit hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jullie allebei op het huurcontract staan is er geen probleem, dan ben je al huurder en blijf je ook als je zus het huis uitgaat, huurder.