stel: mijn auto ontploft doordat 4 gozertjes met vuurwerk erbij liepen te klooien en zij overlijden door de ontploffing, wat kan er gebeuren?

juridisch gezien
PS: gelukkig is dit nooit gebeurt en zal het hopelijk niet gebeuren, maar ik vroeg me af wie er nu juridische stappen zou kunnen zetten of verwachten..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang jij niks aan de auto gedaan hebt zodat deze makkelijker ontploft als er 'vier gozertjes mee lopen te klooien', heb jij juridisch gezien niets te vrezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pff Menjy.... Stel: dat de hemel naar beneden valt....dan hebben we allemaal een blauw hoedje op....
Beeeeetje ver gezocht allemaal hoor.... en waarom 4 "gozertjes" en niet 1, of 10???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ik net 4 gozertjes bij een auto zag staan :P
ach, het kwam zo in me op..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan heb jij zeker ook die vraag gesteld over boetes voor het rijden in (en bezitten van???) een auto als je nog geen 18 jaar bent? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, welke vraag is dat dan? :P

Het beste antwoord

Jij zou de ouders aansprakelijk kunnen stellen (wa verz). Maar dan moet zijn bewezen dat door hun toedoen jouw auto is ontploft. De ouders zouden jou aansprakelijk kunne stellen, maar moeten dan aannemelijk gaan maken dat anders als door toedoen van hun kinderen de explosie is ontstaan, bijvoorbeeld door een niet deugdelijke auto, of door toedoen van overige(n). Kan dus een hoop ellende geven. Het klooien is dus in dit geval heel belangrijk net als de leeftijd van de gozertjes, zijn de kinderen bijvoorbeeld wel in staat geweest om de actie die voortvloeit uit hun daad van te voren te overzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jij kan juridische stappen ondernemen naar de ouders van de kinderen om de schade aan jouw auto op hun te verhalen. Dat hun kinderen hierbij om het leven kwamen maakt juridisch niet uit. Vanuit emotioneel opzicht natuurlijk wel.