WIA uitkering meenemen naar Indonesie...landenfactor is 0,7....betekent dit, 7/10 van het bedrag van wat je in Nederland krijgt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.4K
ronron1212
10 jaar geleden
weet je zeker dat je je uitkering kan meenemen?

Het beste antwoord

Inderdaad.

"Verhuist u naar een ander land en kunt u uw uitkering volgens het overzicht meenemen?
Dan is de uitkering in het buitenland niet altijd even hoog als de uitkering die u in Nederland kreeg.

Zolang u een loongerelateerde WGA-uitkering heeft, is de hoogte hetzelfde. Ontvangt u een vervolguitkering of gaat u deze ontvangen? Dan wordt die uitkering verlaagd met een ‘landenfactor’. Deze factor is het resultaat van de vergelijking tussen de kosten van het levensonderhoud in Nederland en het land waar u gaat wonen."

Nou vraag ik me af wat er gebeurt als je naar een land verhuist met hogere kosten van het levensonderhoud. Ik denk niet dat dan een landenfactor > 1 gaat gelden...
Computoon