Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een iframe maken naar een site die illegale inhoud weergeeft?

Voor mijn voetbalsite wil ik een iframes maken naar sites met illegale streams. Ben ik dan zelf ook illegaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
730

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afgezien van het feit dat jij verantwoordelijk bent voor de inhoud die jij op je site toont (en jij dus strafbaar bent als jij content laat zien waar jij geen rechten op hebt), heb je ook nog te maken met het feit dat je, door de content van een ander site in een Iframe op te nemen in jouw pagina, feitelijk content van die andere site kopieert. En het is niet toegestaan zonder toestemming van de auteur inhoud van een site te kopiëren.

"Important note: Please be aware that when you use an iframe to display content from another web site, you are virtually copying that web site's content into your own page. To avoid possible copyright infringement, we recommend that you always seek permission if you'd like to display content from another site on your page, and that you accompany this content with appropriate information about the author."
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk het wel jij bent tenslotte verantwoordelijk voor wat er op je site staat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik gedaan! Je zei tovh pauzes?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding