Wat is een pagina van een strafblad?

Ik zat gister tv te kijken en daar zei iemand: "Ik heb een strafblad van 56 pagina's.".

Nou vraag ik me af, wat houdt 1 pagina van een strafblad in? Is dat 1 misdrijf, of kunnen er meerdere misdrijven op 1 pagina staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Het beste antwoord

Er kunnen meerdere pagina's beschreven worden over één misdrijf, maar met elke nieuwe misdrijf wordt wél met een nieuwe pagina begonnen.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed en duidelijk antwoord. :)

Andere antwoorden (3)

ik denk dat zaken per geval bekeken worden, en dat er per geval een blad bij komt aan het dossier. lijkt mij ook het meest logische, makkelijkste en veiligste manier van werken. voor eenieder die vermeld staat in een zaak.

De opmerking zal niet letterlijk bedoeld worden denk ik. Maar zal wel nodige op zijn/haar kerfstok hebben.

letterlijk gezien zal die opmerking uitkomen op dus 56 zaken. of er moeten meerdere bladen per zaak nodig zijn om alles in te kunnen beschrijven.. dan worden het er meer.

Toegevoegd na 2 minuten:
een strafblad is ook wel een verzamelnaam voor meerdere strafbare feiten die gepleegd zijn.

maar 1 pagina = 1 misdrijf (mits er zo veel in staat dat er meerdere pagina's nodig zijn om alles te verwerken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo moet je het niet opvatten. 56 pagina's is een dikken bundel, dus hij is niet brandschoon. Of iemand met 10 pagina's schoner is dan iemand met 100 pagina's is niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij dat zegt heeft hij veel dingen gedaan die strafbaar zijn. Hij bedoelt hier dus mee heelveel misdaden van klein naar groot
ronron1212