Mag ik een kwestie als afgedaan beschouwen, als ik duidelijk in de brief een reactie binnen twee weken vraag en niet krijg?

Ik ben al maanden in conflict met vitens om een onterechte eindafrekening, ik heb 4 brieven gestuurd en maar 1 keer een reactie kregen, na die reactie van Vitens had ik (nog) meer vragen dan antwoorden. Ik heb nogmaals een brief gestuurd, aangetekend, en nogmaals vragend om opheldering van deze kwestie en ik heb Vitens verzocht mij binnen twee een reactie te geven anders beschouw ik de zaak als afgedaan. Ik vond twee weken een redelijk termijn, als het niet genoeg tijd was hadden ze in elk geval kunnen laten weten dat de brief was binnen gekomen en in behandeling is toch?
Hoe dan ook, de twee weken zijn inmiddels verstreken, mag ik nu ook daadwerkelijk de zaak als afgedaan beschouwen, sta ik ik mijn recht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K

Antwoorden (2)

Zo werkt het helaas voor jou niet, je zult nog even moeten afwachten.
Wel is het handig je briefwisseling enz goed te documenteren, mocht de rechter er aan te pas komen, zodat jij kan laten zien dat je er alles aan gedaan hebt om het eea goed op te lossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je kunt het niet als afgedaan beschouwen, zolang het niet als een klacht is afgehandeld. Jouw bewering is dat de eindafrekening onterecht is. Vitens heeft daar blijkbaar een andere mening over.

Je kunt het beste de kwestie als een klacht indienen bij Vitens. Dat kan gewoon via het contactformulier van de website van Vitens. Bij: "Uw vraag, klacht of opmerking:
Soort" vul je in Klacht.
Het bedrijf neemt je vraag dan als een klacht in behandeling. Kom je er dan samen niet uit dan kun je naar de Geschillencommissie Water. Het werk van De Geschillencommissie is niet gratis. Je betaalt klachtengeld.