Mag een ouder een kind de allimentatie laten betalen?

Gaat om een vriend van mij die in de struggle zit.

Hij zit midden in de ruzie van zijn gescheiden ouders en zijn "foute stiefvader"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kind betaalt nooit allimentatie. Dus wat bedoel je precies?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je of die vader zijn zoon rechtstreeks mag betalen, zonder tussenkomst van moeder (en foute stiefvader)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus eigenlijk wordt er dan geen alimentatie betaald. Het kind moet gewoon meer geld afstaan om bij te dragen aan de maandelijkse kosten van het gezin? Want dat kan natuurlijk altijd, maar dan heet het geen alimentatie meer.

Antwoorden (1)

Een kind betaald geen alimentatie daar wordt alimentatie voor betaald.
ronron1212