Krijg ik nog een verdere straf voor diefstal in duitland?

Hallo,

Ik ben dom geweest en heb iets kleins gestolen uit de winkel in DUITSLAND (waarde: 6 euro) nu ben ik aangehouden en moest ik een boete betalen van 75 euro en heb en winkelverbod van een jaar. Mijn gegevens zijn wel opgeschreven en nu vroeg ik me af of ik verder er nog iets van zal horen of was dit (hopelijk) mijn straf. De detective zei verder niets en moest alleen de boete betalen. Krijg ik nu nog een verdere straf? or andere post thuis gestuurd?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 30 minuten:
Met detective bedoel ik: een detective die op dat moment aanwezig was in de winkel die mijn gegevens later heeft opgeschreven en mij het verbod+boete heeft gegeven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K
Antoni
11 jaar geleden
Detective? Wie heeft jou die boete nu precies gegeven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed een beveiligingsmedewerker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt 75€ op zak en steelt toch iets van 6€? Raar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja volgens mij was het ook beveiliging, hij zei detective en liet een blauw pasje zien.
Antoni
11 jaar geleden
Vreemd dat een beveiliger een boete oplegt. Lijkt mij meer iets dat alleen een politieagent of een (politie)rechter mag doen.
Antoni
11 jaar geleden
Correctie: "meer iets wat alleen"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het was ook nog in duitsland en was moeilijk te verstaan. misschien is het wel soort van beveiliging/politie die dat wel mag. Ik zou alleen weten of ik hier thuis nog verder iets van te horen kreeg of dat dit hopelijk mijn straf is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook vind ik het vreemd dat ik de boete moest betalen, mijn gegevens werden genoteert maar verder moest ik niets tekenen etc. Moeten ze geen bewijs hebben dat ik iets gedaan heb? Ik heb gezien dat de "detective" het ding wat ik had gewoon weer had terug gehangen.

Antwoorden (1)

Ik was niet eens akkoord gegaan met een boete. Das het zelfde als ik de beveiliger van een winkel mij een borte geeft, lachwekkend dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind het dus ook gewoon vreemd dat ik verder niets moest tekenen of wat dan ook, alleen dat te betalen aan die winkelbeveiliger/detective wat het dat ook was. en tja heb het dingetje nog samen met hem terug gehangen dus weet niet of ik er nu wel verder wat van te horen krijg of niet. hij heeft toch zo ook verder geen bewijs dat ik het was, vind beetje vreemd.