Wat zijn je rechten bij het opvragen van rittenlijsten?

Ik heb een periode bij een autoverhuurbedrijf in Zwolle gewerkt in opdracht van mijn werk als hiker. Nu wil ik mijn rittenlijsten hebben om alles bij te kunnen houden wat ik gereden heb. Deze die op de vestiging lagen heb ik netjes toegestuurd gekregen, maar de lijsten die al naar het centrale archief waren gestuurd willen ze €50,- per formulier voor... En het zijn er zeven. Aan jullie de vraag of ik bepaalde rechten heb om deze alsnog in mijn bezit te kunnen krijgen om mijn administratie compleet te maken..

In de bijlage staat een voorbeeld van de rittenlijst waar ook op beschreven staat dat de bewaartijd één jaar is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

U hebt recht op inzage en verstrekking van deze gegevens.

Voor het verstrekken van dit soort gegevens mag het bedrijf inderdaad de kosten voor in rekening brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
criseyde
11 jaar geleden
Maar volgens mij moeten dat wel reële kosten zijn. En 50 euro per formulier vind ik niet echt reëel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan komt de vraag wat is redelijk? De daadwerkelijke kosten mag het bedrijf zonder meer in rekening brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, kopieerkosten. Niet meer of minder, hetzelfde als dossiers van een huisarts of van school.