Kun je belasting terug vragen van boodschappen uit duitsland?

Ik woon in Limburg en woon dus dicht bij de grens maar wat ik mij nu afvraag als ik mijn boodschapjes in Duitsland doe kan k dan de betaalde belasting terugvragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, want als je de Btw uit Duitsland terugvraagt moet je die alsnog in Nederland betalen. En aan zulke vestzak-broekzak constructies werkt men niet mee.

Niet als particulier :-) De consument is degene die de BTW betaalt. Of je nou spullen hier in de supermarkt koopt of in Duitsland. Toegevoegd na 1 uur: En ook niet als ondernemer als het boodschappen betreft voor privégebruik.

Ja, als je daar recht op hebt kan dat: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/btw_terugvragen_uit_het_buitenland/ Toegevoegd na 5 minuten: Hoe vraagt u btw terug? U kunt btw terugvragen op deze speciale internetsite. Maak hierbij gebruik van de Toelichting bij het verzoek om teruggaaf btw uit andere EU-landen. Wij sturen uw verzoek door naar de belastingdienst in het EU-land waar u btw terugvraagt. Voor deze internetsite hebt u inloggegevens nodig. Toegevoegd na 1 uur: Er recht op hebben kan bijvoorbeeld als je een zelfstandige bent (dus met BTW.nr.) en een zelf een zakendiner organiseert, of als je je relatiegeschenken in de supermarkt koopt. (geen onbestaande scenarios). Zorg wel voor een bonnetje met btw en bewaar deze goed, of laat deze bewaren door je administratief kantoor. Mocht het zo zijn, en dan zou het raar zijn als je deze vraag zou stellen omdat het dan in NL net zo goed niet op gaat, dat je een consument bent zonder bedrijf, of een zelfstandige die zijn dagelijkse maaltijd als particulier zijnde bij de supermarkt gaat halen is dit niet zo.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100