Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is godslastering verboden in Nederland?

Zo ja, is het dan zo dat wanneer ik zeg dat ik geloof in een almachtige bal gehakt, dat mensen dat niet mogen ridiculiseren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
824
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat, al zou het verboden zijn, het toch wel zou gebeuren. Ik ken bijvoorbeeld genoeg mensen bij mij op de middelbare school die de Islam belachelijk maken. Ik vind dat erg slecht, want dit is een vrij land, en je mag zelf weten waar je in gelooft en waar niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je mag dus ook belachelijk maken wat je wil of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google eens op "vliegend spaghetti monster" en "onzichtbare roze eenhoorn" of "Russels theepot". Er gaat een wereld voor je open.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken ze inderdaad, behalve Russels theepot. Die ga ik eens even opzoeken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Wavaria LOL, dat gaat je dus niet lukken, dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet bestaat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een meerderheid van de Tweede Kamer wil het verbod op godslastering schrappen uit het wetboek. De wet is nu nog niet geschrapt, dus voorlopig is godslastering nog verboden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als jij echt van mening bent dat de almachtige bal gehakt voor u god is, dan is dat uw mening en moeten de mensen dit respecteren. Als jij zegt dat de almachtige van de christenen een bal gehakt is, dit met de bedoeling om de christenen uit te lachen, dan kan dat aanzien worden als godslastering. Maar dat kan alleen een rechter beslissen.
Robby BB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding