Moet je rechten betalen als je een artiest en/of zijn logo op een iPhone hoesje laat drukken voor eigen gebruik?

Ik wil graag voor eigen gebruik het logo van Tiësto op een iPhone 4 case laten drukken via HEMA. Is dit legaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Officieel zou je wel rechten moeten betalen voor een iphone case. Maar in de praktijk zal dit niet gebeuren. Jij stuurt de foto op die je wilt laten drukken op de case. En voor de rest zal alles geautomatiseerd gebeuren. Er zal hoogst waarschijnlijk niemand op of om naar kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee voor eigen gebruik hoeven geen rechten betaald worden.
Voor eigen gebruik hoef jij geen rechten te betalen, zodra jij er een commercieel slaatje uit wilt slaan (je gaat de hoesjes met afdruk verkopen) moet je wel rechten betalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hema of een andere instelling die de afdruk maakt moet wel rechten betalen daar zij aan de afbeelding verdienen.