Zo'n straatnaambord op je eigen koophuis, zijn daar regels voor?

Ik rij door de buurt en zie een straatnaambord op de hoek van een mooi jaren 30 huis.
Wie bepaalt dat dat daar mag hangen? Als ik zo'n huis koop, mag ik eisen dat zo'n bord van mijn muur gehaald wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
7.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je je ook druk maken om zo'n brandweerbordje op je huis waar de brandweer precies op kan zien waar het water gehaald kan worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat doet dat er nou weer toe.. Dat is toch een hele andere zaak. Bovendien is zo'n bordje vaak veel kleiner en minder storend dan zo'n groot blauw onnatuurlijk en reflecterend straatnaambord op je muur.

Het beste antwoord

"In de eerste plaats moet de veiligheid van voorbijgangers
blijvend gegarandeerd worden: afgevallen bladeren moeten worden geruimd,
overhellende planten worden bijgesnoeid, … Daarnaast moeten alle
voorzieningen van openbaar nut zoals straatnaamborden en verkeersborden
zichtbaar en bereikbaar blijven. Eventueel bijsnoeien kan hiervoor noodzakelijk
zijn."

Je mag dus best je muur laten begroeien, maar je zult weldegelijk moeten zorgen dat het bord zichtbaar blijft voor de omgeving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, maar mag ik ook eisen dat ze dat bord van mijn muur halen? En desnoods aan een lantaarn paal bevestigen?
(niet om te klieren of omdat ik in zo'n situatie verkeer. Gewoon hoe dat wettelijk zit)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow.
Die link heeft veel tekst haha. Ik hou niet van veel tekst.
Ik heb het zo ff niet snel gelezen, maar ik zou dat bord van mijn antieke muur laten halen....:)
Je antwoord snap ik aan de ene kant ook wel.
Je hebt sowieso als enige een normaal antwoord gegeven.

Andere antwoorden (1)

Dat laat de gemeente doen en jij moet dat dulden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Heb je daar een bron voor?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou denken: laat die gemeente maar een bord op een paal zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat nou als ik klimop op mijn buitenmuur laat groeien die dat ding verbergt?
De gemeente heeft toch niks te maken klimop tegen mijn huis?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Lijkt me sterk dat jij dat moet dulden, maar dan, prima het is MIJN huis, want IK heb het gekocht, dus jullie HUREN een stuk van MIJN muur, dat kost je per dag: €.... Kan me niet voorstellen dat de gemeente mag bepalen wat er met mijn eigendom gebeurd.