Kunnen ze je veroordelen op alleen verklaringen zonder hard bewijs?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal er ook vanaf hangen wie wat verklaart en waar het over gaat.
(Door rood licht met een agent als getuige ga je niet redden.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een slacht offer , of getuige jou herkent en verklaard wat jij hebt gedaan ,ja dat is bewijs , zeker verklaringen .

Antwoorden (1)

Verklaringen kunnen ook gezien worden als bewijs, dus ja, dat kan.
Een bewijs kan onder meer bestaan uit:
Sprekende getuigen: verklaringen van mensen die vertellen wat ze hebben gezien of gehoord. Die kan bestaan uit:
proces-verbaal van een politieagent of andere opsporingsambtenaar
aangifte van slachtoffers
getuigenverklaringen
verklaring van de verdachte zelf,
verklaringen van deskundigen
Stille getuigen: schriftelijke documenten, foto's, geluids- en beeldopnamen
voorwerpen, die aanwijzingen omtrent de toedracht bevatten, bijvoorbeeld een moordwapen, enzovoort
Aan de hand van de bewijsmiddelen moet de toedracht worden aangetoond.