Wat is het backup plan in het geval 112 uitvalt?

zojuist vernomen dat 112 door een storing tijdelijk niet bereikbaar is via GSM (alleen nog via vaste lijn)

Hoop dat dit geen nare consequenties heeft vanavond!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik ben bang dat er geen noodplan is, maar ik zou zelf in geval van nood de huisarts/HAP/politieburo/kazerne zelf proberen te bellen...

Wanneer je het locale ziekenhuis belt, kunnen zij je ongetwijfeld doorverbinden met de politie. Wanneer je de brandweer nodig hebt kan eventueel de politie wel weer doorverbinden met de brandweer of via p2000 een oproep de deur uit doen. Voorts kun je proberen de meldkamer van rijkswaterstaat (0800-8002) of de NS (0343 53 53 53) die kunnen ook naar de overige nummers doorverbinden. Toegevoegd na 4 minuten: De meeste gemeentes hebben op hun website ook wel een lijst met belangrijke telefoonnummers staan, wellicht dat daarvan ook nog iets bereikbaar is, bijvoorbeeld de centrale post ambulance.

Als 112 het niet doet, toevallig was er in de regio Tilburg en misschien nog verder een storing bij 112 waardoor ze niet bereikbaar waren. Werd toen verwezen naar het nummer van de politie.

Ik denk dat je alleen maar nog kan bidden en als je niet in God gelooft, hopen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100