Mag ik als huurder een door de verhuurder aangewezen klusbedrijf weigeren?

Enkele maanden geleden heeft een klusbedrijf in onze huurwoning onze badkamer 'gerepareerd'. De kwaliteit en werkwijze van dit bedrijf bevielen ons absoluut niet.
Nu hebben de onderburen lekkage. De verhuurder (op de hoogte van onze klachten) heeft hetzelfde klusbedrijf gevraagd om hiernaar te kijken. Hiervoor moeten ze dus ook in onze woning zijn.
Ik heb het bedrijf opgezocht bij SEI en het bedrijf is geen erkend installatiebedrijf.
Mag ik als huurder dit klusbedrijf weigeren om bij ons binnen te komen? (Ik wil niet nog meer schade)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

In principe niet, je moet door de verhuurder aangewezen personen toelaten in je woning.

Er is nog een ander probleem: bij klachten moet je het bedrijf de kans geven de problemen te herstellen. Jij had zelf ook niet zomaar (als het je eigen huis was) dat bedrijf aansprakelijk kunnen stellen zonder dat je ze de gelegenheid geeft om het probleem op te lossen.

Je kunt natuurlijk in gesprek gaan met je verhuurder en het uitleggen maar het is gewoon: wie betaalt die bepaalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee waarschijnlijk niet, de het klus bedrijf die bij u een "reparatie heeft gedaan is werkzaam via het verhuurbedrijf van uw woning. Wanneer u hem weigert is de kans groot dat de kosten hiervan voor uw rekening zijn