In welke landen is aspertaam verboden?

Ik vind op internet alleen dat het in veel landen is verboden. Maar in welke landen is aspertaam echt verboden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag, ik denk in geen enkel land. Vooral omdat aspartaam een van de meest onderzochte stoffen is en steeds weer veilig blijkt te zijn binnen de aanvaardbare dagelijkse hoeveelheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet wel stevia verboden in veel
Landen is maar aspertaam niet. Interessant !!

Antwoorden (1)

Er zijn landen waar aspartaam verboden is. In bijvoorbeeld de Filipijnen is aspartaam sinds 2008 bij de wet verboden. In Canada wordt het additief door het ministerie van onderwijs geweerd van basisscholen en het voortgezet onderwijs en Coca cola Zero mag in Venezuela niet meer verkocht worden in verband met het ingrediënt aspartaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede vraag dus leuk om te googlen!
Gevonden dus verbazend antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had ook even gegoogled, kwam alleen uit op deze tekst. Ik heb zo mijn twijfels bij deze bron..