Mag ik zomaar reclame maken voor goede doelen, buiten de collecteweek om?

Ieder jaar in de eerste week van september collecteer ik in mijn buurt voor de kankerbestrijding. Telkens krijg je dan zo'n handige tas mee waar je onderweg van alles in kunt stoppen. Na afloop belandt deze meestal in de voorraadkast tussen de andere plastic zakjes en boodschappentassen. Gisteren moest ik snel een paar boodschappen doen en omdat ik niet, zoals normaal, een opvouwbaar boodschappentasje in mijn handtas had, graaide ik zonder te kijken een tasje uit de kast. Pas bij thuiskomst viel me op dat ik ongemerkt en ongewild de hele weg naar en in de supermarkt en weer naar huis reclame had gemaakt voor de Kankerbestrijding. Was ik hierdoor (onbewust) in overtreding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Nee , natuurlijk niet je mag er zo vaak mee lopen als je wil . Goed van je dat je tijd geeft voor een goed doel . Je mag met iedere tas met welk opschrift dan ook winkelen en zo dus misschien ergen reclame voor maken . Behalve in dien er kwetsende , beledigende , of aanstootgevende teksten of afbeeldingen opstaan . Zoals haken kruisen of zoiets . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reclame maken mag altijd. Collecteren langs de deuren voor een grote organisatie is geloof ik niet altijd toegestaan.